Acasă / EVENIMENT / Ajutoare de urgenţă după inundaţiile din weekend

Ajutoare de urgenţă după inundaţiile din weekend

Urmare a precipitațiilor abundente și a vântului puternic de sâmbătă şi duminică, despre care am relatat pe larg în paginile ziarului, ISU Argeș a intervenit la Curtea de Argeș, Câmpulung, Pitești, Albota, Valea Mare Pravăț, Bughea de Sus, Bughea de Jos, Lerești şi Rucăr.
Intervenţii în judeţ
La Curtea de Argeș au avut loc patru intervenții provocate de căderea unui copac peste firele electrice pe drumul către Tigveni unde a fost necesară și intervenția CEZ, elemente din acoperișul unui bloc au căzut peste nouă autoturisme și pe carosabil, elemente din acoperișul altui bloc au căzut pe spațiul verde și a trebuit înlăturată o grindă de lemn care ameninţa să cadă. În urma inundațiilor, echipele de intervenție au evacuat apa provenită din precipitații din trei locuințe la Câmpulung, patru curți în Câmpulung, Albota, Valea Mare Pravăț şi Rucăr, din 16 beciuri laCâmpulung, Pitești, Lerești şi Bughea de Jos, dintr-un garaj la Bughea de Sus, dintr-un subsol în Pitești, din parcarea și demisolul unui bloc tot din Pitești. Ajutoarele pot ajunge la 6.000 de lei.

 

Prefectul Emilia Mateescu a anunţat că persoanele singure și familiile afectate de inundații, indiferent de veniturile acestora, vor primi ajutoare de urgență din partea Guvernului în conformitate cu Hotărârea nr. 671/2021 din 24.06.2021. Prin urmare, familiile și persoanele singure ale căror locuinţe au fost avariate parţial sau în totalitate de inundații vor primi suplimentar față de sumele acordate pentru afectarea locuinței, ajutoare de urgență în cuantum de: * 6.000 de lei dacă locuința a fost afectată în proporție de peste 75% inclusiv; * 4.000 lei dacă locuința a fost afectată între 50% inclusiv și 75%; * 2.500 lei pentru proprietarii gospodăriilor inundate în proporţie cuprinsă între 25% inclusiv şi 50%;
1.500 de lei dacă locuința a fost afectată în proporție de până la 25% .
Persoanele ale căror bunuri din locuință au fost deteriorate, indiferent de numărul sau tipul bunurilor, vor primi un ajutor de urgență în cuantum de 1.000 lei.
Condiţii de acordare
„Ajutorul de urgență se acordă numai pentru persoanele singure și familiile pentru care s-au înregistrat pagube în cazul locuințelor în care acestea trăiesc efectiv, iar pentru acordarea ajutorului de urgență nu se impune completarea unei cereri și nici efectuarea de anchete sociale prin care să se certifice existenţa situaţiilor de necesitate ori, după caz, a situaţiilor deosebite în care se află familiile sau persoanele singure.
Ajutoarele de urgență se vor acorda pe baza constatărilor comisiei pentru evaluarea estimativă a pagubelor constituită prin ordin al prefectului și pe baza borderourilor intocmite de Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Argeș. Plata ajutorului de urgență se poate face prin mandat poștal sau prin cont bancar. În situația în care beneficiarul ajutorului va opta pentru plata prin cont bancar, acesta își va exprima opțiunea în scris printr-o declarație pe propria răspundere”, a transmis Prefectura Argeş.

Despre Administrator

Citeşte şi ...

Incendiut la un depozit materiale în comuna Bradu (7)

Incendiut la un depozit materiale în comuna Bradu, strada Drumul 23

Intervin pompierii cu cinci autospeciale de stingere, o ambulanță SMURD de prim ajutopr calificat și ...

Lasă un răspuns

Please add a post. Powered by Announcement Bar