În 2012, la Uzina Mecanica şi şasiuri Dacia de la Mioveni intra în fabricaţie prima generaţie de motoare TCe 90, iar la finalul anului trecut, cea de-a doua generaţie, TCe 100. De pe linia departamentului Asamblare motoare a uzinei a ieşit motorul nr. 2.000.000, un motor TCe 100, pe benzină, cu o capacitate cilindrică de un litru, putere de 100 CP şi cuplu de 160 Nm. Acesta a fost livrat Uzinei Vehicule Dacia pentru a echipa un model Duster.
„Două milioane de vehicule din lume sunt echipate cu motoare produse în România, la Mioveni. Fie că vorbim de modele din gama Dacia, Renault sau Nissan. Alocarea acestui proiect major Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia, producţia motoarelor TCe, demonstrează competenţele şi profesionalismul echipelor noastre. Ţin să mulţumesc tuturor pentru contribuţia la această cifră rotundă şi pentru rezultatele obţinute”, a declarat Mihai Alexa, director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia.
În prezent, 80% din producţia motoarelor TCe merge la export (TCe 90 şi TCe 100). Este vorba de clienţi care au ales aceste motoare pentru modele din gamele Dacia – Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Renault – Clio IV, Clio V, Twingo sau Nissan – Micra.
Introducerea în fabricaţie a generaţiilor de motoare TCe s-a realizat în strânsă legatură cu activitatea de inginerie, derulată prin Renault Technologie Roumanie. Astfel, proiectul a presupus asocierea unor perimetre diverse de activităţi (turnătoria aluminiu, uzinajul carterelor cilindri şi asamblarea motorului). Aproximativ 90% din activitatea de inginerie mecanică a fost realizată în România.Cea mai complexă uzină a Groupe Renault, la nivel mondial, în ceea ce priveşte procesele şi activităţile, înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina foloseşte sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance Production Way (APW). În 2018, uzina a produs în total 559.000 motoare (Energy TCe şi K7), 432.000 de cutii de viteze şi 747.000 de şasiuri. Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,9 milioane de vehicule în 2018. Mizează pe complementaritea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe Alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Groupe Renault integrează în România toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanţă economică susţinută şi la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. În 2017, Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri de 5,7 miliarde de euro. Aflat în centrul gamei Global Access (din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Cei 18.800 de angajaţi ai Groupe Renault România inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.