În urmă cu patru ani era lansată licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru lucrările de reabilitare și modernizare a DN 73 C Transfăgărăşan, care pe 90 de km face legătura între Muntenia, prin Argeş, şi Transilvania, prin Sibiu. Contractul avea o valoare estimată la 5,7 milioane lei, fără TVA, iar termenul de elaborare a documentelor era de 26 de luni, finanţarea urmând să fie asigurată din fonduri nerambursabile. Atribuirea contractului trebuia să aibă loc până la data de 28 decembrie 2019, dar pe 2 iulie 2018, Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor la acea vreme, a anulat licitația din cauză că nu fusese depusă nicio ofertă. În decembrie 2021, Compania Naţională de Administrare a Infrastrcuturii Rutiere (CNAIR) a relansat licitaţia pentru contractarea serviciilor de expertiză tehnică privind modernizarea DN 73C, printre altele urmărindu-se creşterea gradului de siguranţă a traficului rutier și asigurarea circulaţiei continue, fără restricţii pe tot parcursul anului, indiferent de sezon.
Discuțiile privind modernizarea Transfăgărășanului au revenit în atenţie în urma întâlnirii pe care Cristian Pistol, director general al CNAIR, a avut-o la Piteşti cu oameni de afaceri argeşeni.
„Avem în plan ca din 2023 să începem o modernizare a Transfăgărășanului pentru a-l pune în valoare cu mult mai mult. Este cel mai pitoresc drum din lume, în opinia mea. În cadrul modernizării vor fi montate și elemente de siguranță și vor fi realizate și refugii cu timp limitat de oprire pentru cei care merg cu mașinile pe Transfăgărășan”, spunea Cristian Pistol.
Iar Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a precizat pentru Radio România Actualități: „Avem în vedere amenajarea unor refugii cu timp limitat, adică de scurtă durată, pentru cei care doresc să se oprească pe Transfăgărășan, să facă poze, să admire peisajul. De asemenea, intenționăm să montăm parapeţi pe cablu, pentru că acest tip de parapet, în momentul în care este închis Transfăgărășanul, nu se deteriorează atât de rău din cauza zăpezii, iar pe de altă parte reține mai eficient eventualele pietre care ar putea să cadă de pe versanți. Totodată, luăm în calcul dacă și unde putem construi anumite copertine”.
Potrivit CNAIR, se pare că, începând chiar din acest an, Transfăgărăşanul nu va mai fi închis circa opt luni (1 noiembrie – 15 iunie) pe cei 27 km dintre Piscu Negru şi Tunelul Bâlea ca până acum, atât timp cât condițiile meteo vor permite menținerea circulației în condiții de siguranță. Promisiuni despre reabilitarea Transfăgărăşanului am tot auzit în ultimii peste 20 de ani, dar cu excepţia refacerii unor porţiuni de asfalt – şi alea pentru ca Raliul Argeşului să se desfăşoare în condiţii optime – nu s-a făcut nimic concret.
Citeşte şi ...
“Învățați-vă copiii să iubească sportul!”
“Mi-a plăcut teribil acel slogan de pe un banner de la Campionatul European din primul ...