Direcția Impozite și Taxe Locale reamintește piteștenilor programul centrelor de încasări deschise în municipiu, precum și serviciile oferite de acestea cetățenilor.
Astfel, pentru persoanele care doresc să depună sau să ridice anumite documente, din categoria serviciilor nedigitalizate încă, sau pentru cei care nu aleg, din varii motive, serviciile on-line de plată a taxelor și impozitelor locale, municipalitatea pune la dispoziție 6 centre de încasări sau de primire/eliberare documente, după cum urmează:
Patru centre cu program de lucru cu publicul în intervalul orar 08:00 – 15:00 (luni – miercuri), 08:00 – 18:00 (joi) și 08:00 – 12:00 (vineri), pauza fiind de o jumătate de oră (12:30 – 13:00), anume:
• Centrul de încasări din str. Victoriei, nr. 7, bl. 89, sc. C, parter, care cuprinde:
– 2 ghișee de încasări;
– 1 ghișeu depunere declarații taxa de salubrizare.
• Centrul de primire declarații persoane fizice din Bd. Republicii, bl. G1 (intrarea prin pasaj), unde sunt deschise:
– 4 ghișee pentru depunere declarații privind bunurile mobile și imobile, scutiri etc.
• Centrul de încasări din Bd. Republicii, bl. G1 (fostul spațiu expozițional), în care activează:
– 6 ghișee pentru eliberare certificate de atestare fiscală;
– 3 ghișee casierie (încasări persoane fizice și juridice);
– 2 ghișee persoane juridice;
– 1 ghișeu registratură;
– 1 ghișeu operare plăți persoane fizice și persoane juridice;
– 1 ghișeu eliberare chitanțe/încasări.
• Centrul de încasări din str. Bradului (lângă Șc. Nr. 12, cartier Trivale), unde sunt disponibile:
– 1 ghișeu casierie;
– 1 ghișeu pentru depunere declarații privind bunurile mobile și imobile, scutiri etc.;
– 1 ghișeu eliberare chitanțe/încasări.
Alte două centre cu program de lucru cu publicul în intervalele orare 10:00 – 17:00 (luni – miercuri, cu pauză între orele 13:00 și 13:30), 08:00 – 18:00 (joi, cu pauză între orele 12:30 și 13:00) și 08:00 – 12:00 (vineri), acestea fiind:
• Centrul de încasări din Bd. Republicii, bl. 214, parter (zona Gară Sud), care cuprinde:
– 1 ghișeu casierie;
– 1 ghișeu pentru depunere declarații privind bunurile mobile și imobile, scutiri etc.;
– 1 ghișeu eliberare chitanțe/încasări.
• Centrul de încasări din Bd. 1 Decembrie 1918, bl. M5a, parter (zona piața agroalimentară), unde activează:
– 1 ghișeu casierie;
– 1 ghișeu pentru depunere declarații privind bunurile mobile și imobile, scutiri etc.;
– 1 ghișeu eliberare chitanțe/încasări.
Este temporar închis Centrul de încasări din Bd. Eroilor, nr. 5, în sediul Judecătoriei Pitești, unde se află un ghișeu de încasări taxe judiciare de timbru.
Este recomandată alternativa plăţii online a impozitelor şi taxelor locale, precum și a amenzilor contravenționale, variantă rapidă, sigură și fără necesitatea deplasărilor sau a așteptării la ghișeu. Se poate face oricând, cu un card bancar, prin Internet, fără comision, la adresele: www.primariapitesti.ro şi www.ghiseul.ro, ambele sisteme fiind disponibile şi funcţionând 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.
Reamintim că impozitul pe clădiri, impozitul pe terenuri şi impozitul pe mijloacele de transport aferente anului fiscal 2021 se pot plăti în două rate egale, până la data de 31 martie 2021 inclusiv și 30 septembrie 2021 inclusiv.
Pentru plata cu anticipaţie a acestor impozite, datorate pentru întregul an fiscal 2021, de către persoanele fizice, până la data de 31 martie 2021 inclusiv, se acordă o bonificaţie de 10%.