Întrunit în ședință ordinară sub conducerea prefectului Emilia Mateescu, Colegiul Prefectural Argeş a analizat activitatea desfășurată de Inspectoratul Școlar Județean Argeș (ISJ), Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM), Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) și Casa Județeană de Pensii (CJP).
Potrivit raportului prezentat de ITM, în perioada 1 ianuarie – 31 iulie s-au realizat controale în domeniul relațiilor de muncă, al securității și sănătății în muncă și al supravegherii pieței prin aplicarea de măsuri și sancțiuni contravenționale. Conform ITM, principalele cauze ale accidentelor de muncă au fost neatenția, instruirea necorespunzătoare a angajaților, efectuarea necorespunzătoare a operațiilor de muncă și efectuarea în afara sarcinii de muncă a unor operațiuni periculoase. Prefectul a solicitat intensificarea controalelor în teren pentru prevenirea accidentelor de muncă și protejării integrității corporale și a vieții angajaților.
În ceea ce privește Inspectoratul Școlar, având în vedere că pe 13 septembrie reîncep cursurile s-a prezentat situația învățământului argeșean la început de an școlar. S-a precizat că, la nivelul județului, şcolile sunt pregătite pentru începerea noului an școlar, iar începând de azi se vor face inspecții în teritoriu pentru a se verifica în fapt situația unităților școlare. Referitor la ipoteza scenariului în care unităţile şcolare vor fi nevoite să desfăşoare învăţământ online, inspectorul general școlar a informat că sunt şcoli care nu au suficiente tablete şi ar putea interveni dificultăți de desfășurare a orelor în format online. De asemenea, ISJ a comunicat că, pentru a veni în sprijinul unităților școlare, va accesa fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență ce vor viza dotarea școlilor și formarea competențelor digitale ale personalului didactic.
La rândul său, AJOFM a prezentat situația șomajului în Argeș arătând că, în urma pandemiei de Covid-19, piața muncii se confruntă cu provocări majore constatându-se o creștere semnificativă a beneficiarilor de indemnizație de șomaj şi a numărului de persoane care au solicitat adeverință pentru obținerea venitului minim garantat. Cu toate acestea, la nivelul județului șomajul înregistrat în primul semestru al anului a avut un trend descendent. La sfârșitul lunii iunie în evidențele agenţiei erau înregistrate 8.706 persoane din care 3.323 beneficiu de îndemnizație de șomaj şi 5.383 erau șomeri neindemnizați.
În ceea ce priveşte AJPIS, aceasta se axează pe introducerea digitalizării și monitorizarea autorităților locale și a furnizorilor de servicii sociale publici și privați în scopul asigurării calității serviciilor sociale. Prefectul a solicitat să se facă demersuri pentru sprijinirea persoanelor cu nevoi speciale prin procurarea unui autovehicul și a unei toalete ecologice transportabile adaptate persoanelor cu dizabilități, având în vedere că aceste persoane trebuie să aibă acces nemijlocit şi neîngrădit la servicii care asigură integrarea şi incluziunea socială a acestora.
Casa de Pensii a comunicat că, pentru corectarea anumitor inechități generate de pensiile mici pentru cei care au muncit cu un nivel redus de contribuții la stat, se impune recalcularea pensiilor care trebuie evaluate prin colectarea și verificarea informațiilor din toate dosarele de pensii existente și obținerea unei baze de date unitare. Procedura de evaluare a fost demarată şi se va realiza pe o perioadă de maxim 18 luni. Pentru evaluarea dosarelor de pensii și digitalizarea acestora, CJP a scos la concurs 31 de posturi, 25 fiind de consilier debutant cu studii superioare finalizate cu diplomă de licență și şase de referent debutant cu studii liceale sau studii medii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat. Posturile sunt pentru o perioadă determinată, respectiv până la data de 31.12.2022.
Citeşte şi ...
“Învățați-vă copiii să iubească sportul!”
“Mi-a plăcut teribil acel slogan de pe un banner de la Campionatul European din primul ...