Meseria de polițist nu implică în toate situațiile sancționarea cetățenilor, pedepsirea acestora pentru greșelile pe care le comit, ci și îndrumarea cu privire la respectarea legii, sprijinul în obținerea de documente şi chiar atenţionarea cu privire la felul în care pot evita să devină victime ale unor infracţiuni. În sprijinul cetăţenilor, poliţiştii argeşeni desfăşoară activităţi pe întreg teritoriul judeţului Argeş. Primii observaţi de către participanţii la trafic, poliţiştii din cadrul structurilor rutiere şi cei de la Secţiile de Poliţie Rurală, acţionează punctual pe drumurile naţionale, în zonele unde se înregistrează valori de trafic ridicate, dar şi pe raza oraşelor şi localităţilor din mediul rural, pentru a ajuta la decongestionarea traficului, precum şi pentru supravegherea şi, acolo unde se impune, sancţionarea abaterilor la regimul circulaţiei pe drumurile publice.
Pentru primirea dovezilor de plată a contravenţiilor la regimul circulaţiei, se poate transmite dovada plăţii în format electronic, la adresa oug41.2016.sr@ag.politiaromana.ro . Modele de cereri din domeniul activităţii poliţiei rutiere pot fi obţinute gratuit pe site-ul Inspectoratului de Poliție Județean Argeș, la adresa: https://ag.politiaromana.ro/ro/utile/documente-necesare-eliberarii-de-acte/modele-de-cereri-privind-activitatea-politie-rutiere . Ghişeul de lucru cu publicul al Serviciului Rutier – restituiri permise de conducere şi certificate de înmatriculare, funcţionează la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Argeş, după programul:
Joi: 8.30 – 12.00, 13.00 – 17.30
Vineri: 8.30 – 13.00