Acasă / SOCIAL / Ședința de lucru a Comisiei Județene privind Incluziunea Socială Argeș 

Ședința de lucru a Comisiei Județene privind Incluziunea Socială Argeș 

prefectura arges

Prefectul județului Argeș, Emilia Mateescu, s-a întâlnit astăzi (18 iunie 2021) cu Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Argeș, în cadrul unei ședințe de lucru a Comisiei Județene privind Incluziunea Socială Argeș.

Pe ordinea de zi a fost aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Județean Argeș, propus de DGASPC Argeș, precum și alte subiecte de interes pentru prestatorii de servicii sociale și pentru beneficiarii acestora.

Strategia județeană de dezvoltare a serviciilor sociale cuprinde:
- Consolidarea capacității sistemului de servicii sociale din Argeș: sens în care vor fi perfecționate procedurile și mecanismele de cooperare între instituții (DGASPC, Autorități publice locale, Organisme Private Acreditate, Servicii Deconcentrate etc.);
- Dezvoltarea și diversificarea serviciilor sociale adresate grupurilor vulnerabile;
- Promovarea unui model de dezvoltare socio-economică prin care să fie facilitată incluziunea socială și profesională a grupurilor defavorizate sau marginalizate.
-
Pe lângă finanțarea serviciilor sociale existente la nivel județean, s-a propus planificarea activităților de informare a publicului în legătură cu acestea, precum și activități de formare și îndrumare metodologică a personalului din domeniul serviciilor sociale.

Unele dintre aceste servicii vor fi finanțate din bugetul județean, iar altele vor beneficia, pe lângă aceasta, de finanțare din bugetul național. De asemenea, în unele cazuri își vor aduce contribuția și persoanele beneficiare.

Planificarea activităților cu publicul implică revizuirea sau actualizarea informațiilor publicate pe site-ul DGASPC sau la sediul acestora; activități de informare în cadrul procesului de acordare a serviciilor sociale; telefonul verde; campanii de informare și sensibilizare a societății; campanii de promovare a servicilor sociale; organizarea întâlnirilor între furnizorii de servicii sociale, organizațiile de voluntariat, asociații ale persoanelor beneficiare etc.

Programul de formare și îndrumare metodologică a personalului se va face prin cursuri de perfecționare, cursuri de calificare, sesiuni de instruire, organizarea de întâlniri de tip peer review, sesiuni de formare și prin încheierea de contracte de supervizare profesională.

În urma discuțiilor din cadrul ședinței, planul a fost aprobat prin votul unanim al membrilor comisiei.

Despre Administrator

Citeşte şi ...

În Argeș se construiește primul Campus (6)

În Argeș se construiește primul Campus Preuniversitar Profesional în Sistem Dual din mediul rural

Consiliul Județean Argel susține educația! Președintele Ion Mînzînă, vicepreședintele Adrian Dumitru Bughiu, administratorul public Cristian ...

Lasă un răspuns

Please add a post. Powered by Announcement Bar