Acasă / SOCIAL / Bilanţul activităţilor desfăşurate de ISU Argeş în anul 2015

Bilanţul activităţilor desfăşurate de ISU Argeş în anul 2015

REALIZĂRI ÎN DOMENIUL DE COMPETENŢĂ
Centrul de Formare și Pregătire în Descarcerare și Asistență Medicală de Urgență
RELAŢIA CU INSTITUŢIA PREFECTULUI JUDEŢULUI ARGEŞ
1. Secretariat Tehnic Permanent al CJSU
2. Activitatea de soluţionare a petiţiilor, sesizărilor şi asistenţă tehnică de specialitate, comisii mixte de constatare a efectelor situaţiilor de urgenţă produse.
V. SERVICII PUBLICE COMUNITARE
VI. COOPERAREA INTRA ŞI INTERINSTITUŢIONALĂ
Interinstituţional
Relaţia cu presa
Relaţia cu societatea civilă
VII. ACCESARE FONDURI EUROPENE
VIII. MANAGEMENTUL RESURSELOR INSTITUŢIONALE
1. Eficientizare structurală. Gestionarea resurselor umane
2. Utilizarea resurselor financiare
3. Asigurarea resurselor logistice
4. Juridic şi contencios
5. Prevenirea şi combaterea corupţiei
6. Apeluri şi ajutoare umanitare
IX. ASIGURAREA MANAGEMENTULUI COMUNICĂRII
1. Relaţii publice
X. OBIECTVE ŞI PRIORITĂŢI PENTRU ANUL 2016

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeş este instituţie publică europeană, modernă şi responsabilă, capabilă să asigure un sistem de ordine şi siguranţă publică performant, transparent, bazat pe cooperare şi orientat proactiv către nevoile de securitate ale cetăţeanului şi comunităţii.
Inspectoratul îşi îndeplineşte misiunile specifice într-o zonă de competenţă care cuprinde teritoriul judeţul Argeş, cu o suprafaţă de 6.826 km2, reprezentând 2,9% din teritoriul ţării, o populaţie de 612.431 locuitori, reprezentând 3% din numărul de locuitori ai ţării. Judeţul are în compunere, din punct de vedere administrativ, 3 municipii, 4 oraşe şi 95 comune cu 576 sate.

Structura organizatorică a inspectoratului cuprinde:
Structuri Suport: Centrul Operaţional, Inspecţia de Prevenire, Centrul de Formare şi Pregătire în Descarcerare şi Asistenţă Medicală de Urgenţă, Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiilor, Secretariat şi Documente Clasificate, Serviciul Logistic, Biroul Resurse Umane, Financiar contabilitate, Juridic şi contencios, Informare şi Relaţii Publice etc.
Structuri de intervenţie:
5 detaşamente de intervenţie:
Detaşamentul de Pompieri Piteşti; Detaşamentul de Pompieri Bradu; Detaşamentul de Pompieri Câmpulung-Muscel; Detaşamentul de Pompieri Curtea de Argeş; Detaşamentul de Pompieri Mioveni cu Garda de Intervenție Mioveni şi Garda de Intervenție Topoloveni;
1 secţie de Pompieri Costeşti cu Garda de Intervenție Costeşti şi Garda de Intervenție Vedea;
4 puncte de lucru: în localităţile Rucăr, Aninoasa, Tigveni şi Stolnici;
În cadrul inspectoratului funcţionează, sub coordonarea UPU-SMURD Argeş, 9 ambulanţe tip B2 (prim ajutor calificat) şi 2 ambulanţe tip C1 (TIM).
La nivel judeţean asigură:
Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, participând la organizarea şi conducerea tuturor activităţilor CJSU, prin inspectorul șef în calitate de vicepreşedinte cu atribuţii de coordonare unitară a tuturor componentelor cu responsabilităţi în realizarea intervenţiei în situaţii de urgenţă, sub coordonarea prefectului în calitate de Preşedinte al CJSU.
Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției (CJCCI) cu sediul în Piteşti, str. Mărăşeşti;
Dispeceratul integrat ISU-SAJ dispus în Piteşti.

REALIZĂRI ÎN DOMENIUL PROPRIU DE COMPETENŢĂ
1. CENTRUL OPERAŢIONAL JUDEŢEAN
Analiza statistică a intervenţiilor pe anul 2015
În anul 2015, inspectoratul, inclusiv Serviciile Voluntare/Private pentru Situaţii de Urgenţă (SVSU/SPSU/SPSU-SC) a fost solicitat pentru a interveni la 12.373 evenimente (în medie 34 pe zi), din care: 1.416 acţiuni situaţii de urgenţă şi 10.957 acţiuni SMURD, în creştere cu 17 % faţă de în anul 2014 când s-au înregistrat 10.564 evenimente.
Solicitări la: 12.373 evenimente (în medie 34/ zi), din care:
1.416 acţiuni situaţii de urgenţă (în medie 4/zi), din care:
1.256 intervenţii situaţii de urgenţă;
421 incendii;
295 incendii de vegetaţie;
425 alte situaţii de urgenţă;
84 alte intervenţii;
2 protecţia mediului;
29 salvări animale;
25 asigurare/supraveghere;
73 întors din drum;
7 deplasare fără intervenţie;
55 alerte false;
10.957 acţiuni SMURD (în medie 30/zi), din care:
10.421 intervenţii SMURD;
9.646 asistenţă medicală de urgenţă;
41 descarcerare;
580 asistenţă persoane;
153 alte situaţii de urgenţă;
98 întors din drum;
348 deplasare fără intervenţie;
90 alerte false;
S-au înregistrat 10.957 acţiuni SMURD, constatându-se o creştere cu 25% faţă de cele 8.790 acţiuni SMURD înregistrate în anul 2014.
În dinamica acţiunilor de intervenţie desfăşurate de către inspectorat, pe perioada 2011-2015, se constată o creştere majoră şi constantă pe fiecare an, de la 5.532 acţiuni înregistrate în anul 2011, numărul acestora ajungând la 12.373 evenimente în anul 2015.

Pe timpul intervenţiilor, în anul 2015, au fost înregistrate un număr de 82 victime (cetăţeni), din care:
– decedaţi 5 (5 la incendii);
– răniţi: 77 (72 la incendii, din care 70 adulţi şi 2 copii) şi 5 la alte situaţii de urgenţă – 5 adulţi.
Numărul victimelor în anul 2015 (82), este în creştere cu 24% faţă de anul 2014, când au fost înregistrate 66 victime (11 decedaţi/55 răniţi).
Pe timpul intervenţiilor (fără SMURD) au fost salvate 104 persoane – 96 adulţi/8 copii (93 – incendii /9 alte situaţii de urgenţă/1 alte intervenţii/1 incendii de vegetaţie uscată), în scădere cu 50% faţă de cele 208 persoane salvate pe timpul intervenţiilor în anul 2014 (187 adulţi/21 copii), fiind protejate bunuri şi instalaţii în valoare totală de 81.161.621 lei.
Timpul mediu de răspuns la incendii a fost de 13 minute în anul 2015, acelaşi cu cel înregistrat în anul 2014, iar timpul mediu de intervenţie la incendii de 75 minute în anul 2015, în scădere faţă de 81 minute în anul 2014.
În anul 2015 Serviciile Voluntare/Private pentru Situaţii de Urgenţă (SVSU/SPSU/SPSU-SC) au acţionat, singure la 78 intervenţii: 20 incendii, 42 incendii de vegetaţie uscată, 9 alte situaţii de urgenţă, 7 alte intervenţii, iar în cooperare cu serviciile profesioniste la 186 intervenţii : 102 incendii, 63 incendii de vegetaţie uscată, 10 alte situaţii de urgenţă, 4 alte intervenţii, 7 salvare de animale.
În vederea îmbunătăţirii nivelului de pregătire al cadrelor în dinamica organizării, executării şi coordonării acţiunilor de intervenţie, în anul 2015 s-au executat
90 exerciţii cu forţe în teren, desfăşurate de subunităţile de intervenţie;
16 exerciţii cu forţe în teren în cooperare cu structuri ale MApN, MAI la solicitarea unor instituţii şi operatori economici.
302 recunoaşteri în teren;
22 recunoaşteri în teren efectuate de echipe mixte la obiective cu aglomerări de persoane (cluburi, discoteci, restaurante, case de cultură, etc.);
81 fişe de recunoaştere la obiective noi;
207 fişe de recunoaştere la obiective aflate în evidenţă;
3 planuri operative de intervenţie;
22 planuri operative de intervenţie actualizate;
124 patrule;
111 activităţi preventive;
54 fişe operative actualizate;

2. INSPECŢIA DE PREVENIRE
Activitatea de control preventiv
Numărul total al controalelor de prevenire a fost de 1725, din care:
102 la localităţi;
912 la operatori economici;
576 la instituţii;
107 la investiţii;
7 la obiective supuse controlului activităţilor care prezintă pericole de accidente majore in care sunt implicate substanţe periculoase;
7 la construcţii hidrotehnice;
4 la punctele de comanda.
Pe timpul controalelor au fost constatate o serie de deficienţe privind apărarea împotriva incendiilor si protecţiei civile după cum urmează:
– pe linia apărării împotriva incendiilor au fost constatate 7275 deficienţe, 942 dintre acestea fiind soluţionate pe timpul controalelor, iar 4067 sancţionate.
– pe linia protecţiei civile au fost constatate 770 deficienţe, 101 dintre acestea fiind soluţionate pe timpul controalelor, iar 383 sancţionate.
În urma efectuării acestor activităţi personalul Inspecţiei de Prevenire a aplicat şi sancţiuni contravenţionale din cauza încălcărilor normelor de apărare împotriva incendiilor şi protecţiei civile astfel:
Total avertismente = 3678 din care:
3335 avertismente in domeniul apărării împotriva incendiilor;
343 avertismente in domeniul protecţiei civile.
Total amenzi = 812 din care:
565 aplicate de inspectorii din cadrul Serviciului Prevenire
228 aplicate de inspectorii din cadrul Serviciului Protecţie, Pregătire si Educaţie Preventiva a Populaţiei
19 aplicate de inspectorii din cadrul Compartimentului Avizare – Autorizare.
Total cuantum amenzi = 3.150.415 lei, ce reprezintă o creştere de 529% faţă de anul 2014.
Au fost aplicate si 5 sancţiuni complementare (închiderea locaţiei şi sigilarea acesteia până la obţinerea Autorizaţiei de Securitate la incendiu.

Activitatea de avizare – autorizare
Pe linia Avizării-Autorizării au fost desfăşurate următoarele activităţi:
număr Avize emise: securitate la incendiu/protecţie civilă = 109/0;
număr Autorizaţii emise: securitate la incendiu/protecţie civilă = 86/1;
referate de respingere a avizului de securitate la incendiu = 6;
referate de respingere de a autorizaţiei de sec. la incendiu = 18;
număr avize planuri de urgenţă internă = 1;
număr avize planuri de evacuare in situaţii de urgenţă = 34;
avize de înfiinţare a SPSU = 4;
documentaţii pentru respingerea documentaţiilor SPSU = 4;
număr acorduri pentru executarea focurilor de artificii emise = 5.

ACTIVITĂŢI PROPUSE A SE DESFĂŞURA ÎN 2016:
Centrul Operaţional
salvarea în timpul cel mai scurt a persoanelor aflate în pericol, rănite sau afectate, identificarea oportunităţilor şi mijlocirea unor discuţii cu reprezentanţii administraţiei publice locale în vederea încheierii unor acorduri cu aceştia pentru deschiderea unor puncte de lucru (pentru început în com. Rociu).
îndeplinirea măsurilor stabilite prin Concepţia generală de acţiune a structurilor subordonate MAI privind misiunile asociate domeniului ordinii şi siguranţei publice, în contextul desfăşurării alegerilor locale şi parlamentare;
perfecţionarea pregătirii personalului din structurile operative în vederea creşterii nivelului de cunoaştere şi realizarea deprinderilor practice în utilizarea autospecialelor, utilajelor şi accesoriilor nou sosite în dotarea ISU Argeş pentru atingerea tuturor obiectivelor stabilite prin Programul Sectorial de Mediu – Proiectul „Răspunsul Eficient Salvează Vieţi”;
identificarea posibilităţii realizării unor puncte de pregătire prin accesarea resurselor din Fondul European de dezvoltare Regională la nivelul subunităţilor;
identificarea resurselor financiare şi umane în vederea operaţionalizării echipajului de scafandrii de la Detaşamentul de pompieri Piteşti;
relocarea dispeceratului comun ISU-SAJ în noua clădire de la localul nr. 2 din str. Mărăşeşti în spaţiile special proiectate pentru astfel de activităţi;
Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei
– modernizarea reţelei de comunicaţii de la sediul ISUJ Argeş şi de la subunităţi;
– asigurarea redundanţei legăturilor prin instalarea de terminale radio fixe la punctele de lucru Rucăr, Aninoasa, Tigveni;
– dezvoltarea şi modernizarea sistemului informatic prin achiziţionarea de echipamente şi componente în limita fondurilor alocate;

Despre Administrator

Citeşte şi ...

ISU Arges

Ai oportunitatea să lucrezi în echipa noastră !

Posturi cu încadrare directă pe funcție din rândul personalului civil.Ai oportunitatea să lucrezi în echipa ...

Lasă un răspuns

Please add a post. Powered by Announcement Bar