Obiectivul fundamental al activității desfășurate de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeș, vizează eficientizarea acțiunilor de prevenire și gestionare a situațiilor de urgență, în vederea menținerii sub control a riscurilor și asigurării stării de normalitate a vieții comunităților umane și este atins prin multitudinea de activități de prevenire și intervenție pentru stingerea incendiilor, descarcerare și prim-ajutor SMURD, salvarea persoanelor și limitarea pagubelor produse de inundații, alunecări de teren, mișcări seismice, epidemii, epizootii, înzăpeziri, secetă, asistența persoanelor aflate în situații critice, intervenția la accidente tehnologice, radiologice, nucleare, biologice sau alte tipuri de calamități naturale sau antropice.
II. OBIECTIVELE GENERALE
OBIECTIV GENERAL – Creșterea capacității de răspuns în situații de urgență și restabilirea rapidă a stării provizorii de normalitate.
OBIECTIV GENERAL – Creșterea capacității de reziliență a comunităților
OBIECTIV GENERAL – Îmbunătățirea pregătirii personalului.
OBIECTIV GENERAL – Îmbunătățirea politicii de personal pentru recrutare, selecționare, formare și asigurarea unei evoluții coerente și predictibile în carieră.
OBIECTIV GENERAL – Participarea activă la procesul de dezvoltare a Capacității Europene de Protecție Civilă; perfecționarea mecanismului național de management integrat privind asistența internațională.
OBIECTIV GENERAL – Continuarea implicării în proiecte cu finanțare pe fonduri europene sau ale Băncii Mondiale
III. PREVENIREA SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ
III.1 ACTIVITATEA DE AVIZARE-AUTORIZARE
Pe parcursul anului 2023, specialiștii din cadrul Compartimentului Avizare – Autorizare din Serviciul Inspecția de Prevenire au analizat un număr de 1298 solicitări.
Față de anul 2022 (1084 solicitări), numărul de solicitări adresate acestui compartiment de specialitate în anul 2023 a crescut cu 19,75%.
III.2 ACTIVITATEA DE CONTROL ȘI ACTIVITĂȚI PREVENTIVE
În anul 2023 au fost executate un număr de 1686 controale/inspecții SEVESO/verificări la obiective de investiții / audituri de supraveghere.
Deficiențe constatate
Pe timpul controalelor de prevenire au fost constatate 5140 deficienţe față de 6513 în anul precedent, au fost soluționate 227 pe timpul controalelor. Sancțiunile aplicate în anul 2023 au fost în număr de 4357, conform reglementărilor legale specifice.
Cu privire la unitățile de alimentație publică (cluburi, baruri, discoteci, restaurante) au fost executate un număr de 115 controale, fiind constatate 305 deficiențe, dintre care sancționate 90, astfel: 40 de amenzi în cuantum total de 168000 lei, respectiv 50 de avertismente.
În anul 2023 au fost executate 107 controale la unități de învățământ, fiind constatate un număr de 500 deficienţe, din care 22 au fost soluţionate şi 383 sancţionate cu 370 avertismente și 13 amenzi, în cuantum de 121.500 lei.
În anul 2023 au fost executate 133 controale la unități sanitare dintre care 59 controale tematice și inopinate, fiind constatate un număr de 430 deficienţe, din care 29 au fost soluţionate şi 345 sancţionate cu 309 avertismente și 36 amenzi, în cuantum de 142.000 lei.
Modul de aplicare a sancțiunilor
În anul 2023, specialiștii de prevenire au aplicat pentru neregulile constatate 4347 sancţiuni contravenţionale principale, constând în 925 amenzi în cuantum de 7.138.101 lei și 3422 avertismente .
Acțiuni de informare preventivă a populației și salariaților coroborat cu unele campanii de informare
În anul 2023 s-au executat 1560 de acțiuni de informare preventivă, în vederea popularizării măsurilor derulate în cadrul campaniilor naţionale desfăşurate de M.A.I./D.S.U./I.G.S.U., însemnând controale în localitățile din județ cât și în zone aglomerate. Acțiunile au fost executate cu sprijinul echipajelor din subunitățile de intervenție ale instituției noastre, fiind materializate prin distribuirea de pliante, respectiv prin mesaje verbale și audio preînregistrate.
IV. MANAGEMENT OPERAȚIONAL
Analiza situaţiei operative pe anul 2023
În perioada 01.01-31.12.2023, inspectoratul, inclusiv (SVSU/SPSU/SPSU-SC) a fost solicitat pentru a interveni la 16170 de evenimente, din care: 5386 acţiuni situaţii de urgenţă şi 10786 acţiuni SMURD, înregistrându-se o ușoară scădere de 10,96%, față de cele 18161 evenimente din 2022, din care: 7439 acţiuni situaţii de urgenţă şi 10722 acţiuni SMURD, înregistrate în anul 2022.
Cele 5386 acţiuni privind situaţiile de urgenţă au fost reprezentate de:
2273 intervenţii;
155 misiuni de sprijin;
159 întors de pe traseu;
250 deplasare fără intervenţie;
156 alertă falsă;
984 misiuni de asigurare/supraveghere;
1304 recunoaşteri în teren;
105 exerciţii cu forţe în teren/verificare timpi intervenție/situații tactice.
Cele 10786 acţiuni privind SMURD au fost reprezentate de:
10267 intervenţii;
58 misiuni de sprijin;
105 întors de pe traseu;
279 deplasări fără intervenţie;
77 alerte false.
Cele 2273 intervenţii la situaţii de urgenţă au reprezentat: 478 incendii, 935 alte situaţii de urgenţă, 279 alte intervenţii, 1 protecţia mediului, 474 incendii de vegetaţie şi altele, 106 salvare animale, iar cele 10267 intervenţii SMURD au reprezentat: 9456 asistenţă medicală de urgenţă, 311 asistenţă persoane, 17 descarcerare, 86 alte situaţii de urgenţă, 397 alte intervenții.
În perioada 01.01 – 31.12.2023 s-au înregistrat 5386 acţiuni situaţii de urgenţă, constatându-se o scădere de 27,59%, faţă de cele 7439 acţiuni situaţii de urgenţă înregistrate în anul 2022.
În perioada 01.01-31.12.2023 s-au înregistrat 10786 acţiuni SMURD, constatându-se o creștere de 0,59%, faţă de cele 10722 acţiuni SMURD înregistrate în anul 2022.
Analiza statistică privind incendiile
În perioada 01.01-31.12.2023 s-au înregistrat 478 incendii, în scădere cu 14,64%, faţă de cele 560 incendii produse în anul 2022:
Timpul mediu de răspuns la intervenție a fost de 16 minute în anul 2023.
Viteza medie de deplasare a autospecialelor la intervenţii a fost de 48 km/h în anul 2023.
Cele 478 incendii s-au produs în 92 de localităţi, cele mai multe incendii manifestându-se în următoarele localități: Pitești 75 de incendii, Câmpulung 21 de incendii, Curtea de Argeș 21 de incendii, Costești 15 incendii, Ștefănești 14 incendii, Bradu 13 incendii, Buzoești 12 incendii, Căteasca 12 incendii și Mioveni 11 incendii.
Analiza statistică evenimente SMURD
În perioada 01.01-31.12.2023, echipajele SMURD au intervenit în 10786 cazuri, în creștere față de cele 10723 cazuri în anul 2022, acordând ajutor medical de urgenţă, descarcerare sau asistenţă persoane la 9732 persoane.
Timpul mediu de răspuns la intervenţiile SMURD a fost de 13,38 minute în anul 2023, iar timpul mediu de intervenţie a fost de 45,50 minute în anul 2023.
În zilele de 15,16 și 17.03.2023, Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Cpt. Puică Nicolae” al județului Argeș a realizat instruirea în domeniul prim ajutorului de bază a unui număr de 28 de angajați din cadrul CFR Argeș.
Dispecerizarea situaţiilor de urgenţă
În perioada 01.01-31.12.2023, dispeceratul inspectoratului a gestionat un număr 33785 de apeluri prin S.N.U.A.U 112, faţă de cele 32621 apeluri înregistrate în anul 2022.
În anul 2023 la nivelul județului s-au executat un număr de 24 exerciții de înștiințare în care au fost implicate toate localitățile și operatorii economici/instituții sursă de risc, iar la nivelul județului au fost transmise un număr de 249 mesaje de înștiințare în caz real.
Au fost recepționate prin dispeceratul I.S.U Argeș un număr de 141 de atenţionări meteorologice sau hidrologice și 108 de avertizări meteorologice sau hidrologice fiind notificate localitățile aflate sub incidența codurilor pentru dispunerea măsurilor din competență.
V. PROTECŢIE CIVILĂ
Înştiinţare-alarmare
La nivelul județului Argeș există un număr de 236 sirene la nivelul autorităților publice, instituțiilor și operatorilor economici, 21 dintre acestea fiind neoperative. Din totalul sirenelor, 127 se pot acționa în sistem centralizat, celelalte fiind cu acționare locală, iar în cadrul anului 2023, au fost executate 64 de verificări la echipamente (sirene și centrale de alarmare publică).
În urma verificărilor în teren, a fost actualizat Planul de înștiințare alarmare al județului Argeș.
În urma demersurilor efectuate pentru completarea cu echipamente de înștiințare alarmare cu scopul de a acoperi o suprafață cât mai mare a județului, se observă o ușoară creștere la echipamentele de tehnologie nouă (sirene electronice care pot transmite mesaje vocale și centrale de alarmare publică cu rolul de a acționa centralizat atât sirene electronice cât și cele care transmit doar semnale acustice).
În anul 2023 la nivelul județului s-au executat un număr de 24 exerciții de înștiințare în care au fost implicate toate localitățile și operatori economici/instituții sursă de risc, iar la nivelul județului au fost transmise un număr de 249 mesaje de înștiințare în caz real.
Evacuare
În anul 2023, au fost inițiate demersurile privind actualizarea planurilor de evacuare de la nivelul unităților administrativ teritoriale cât și la nivelul agenților economici și au fost verificate un număr de 55 spații de evacuare, dintr-un total de 396.
Totodată, a fost actualizat ,,Planul de evacuare în situații de urgență al județului Argeș” pe baza modificărilor/actualizărilor de la nivel teritorial cât și a recunoașterilor/verificărilor spațiilor de evacuare existente.
Adăpostire
La nivelul județului Argeș există un număr total de 156 de adăposturi de protecție civilă – publice și private. Dintre acestea, un număr de 130 sunt publice, au capacitatea de 14522 de persoane și suprafață totală de 14.698 mp, iar adăposturile private sunt în număr de 26, au capacitatea de 3602 persoane și suprafață totală de 3652mp.
Asanare pirotehnică
În anul 2023, în domeniul asanării teritoriului de muniție neexplodată, echipa specializată din cadrul inspectoratului a desfășurat un număr de 14 misiuni de asanare a teritoriului de muniția rămasă neexplodată, însumând un număr total de 5 proiectile de diferite calibre (1 bombă de aruncător, 4 grenade de mână defensive), 330 cartușe de infanterie, 8 elemente componente ale munițiilor (focoase, corp proiectil, tuburi cartuș) și 2 ședințe de distrugere a muniției asanate.
C.B.R.N.
În perioada 28.02-03.03.2023, s-a desfășurat exercițiul de tip MODEX, în Lyon (Franța), ce a constituit a III-a etapă a procesului de certificare în cadrul Mecanismului de Protecție Civilă a modulului RO CBRNDET. În cadrul exercițiului au participat numeroase echipe internaționale, printre care: Franța, Italia, Germania, etc..
În perioada 03-05.10.2023, s-a desfășurat exercițiul național „VALAHIA 2023”, privind producerea unei urgențe nucleare/radiologice la Centrala Nucleară de la Cernavodă (CNE Cernavodă).
Pe parcursul anului 2023, echipajele C.B.R.N. au fost angrenate în următoarele activități:
44 INTERVENȚII/MISIUNI, (cele mai importante: 31.07.2023 – colectare mercur Pârvu, 23.08.2023 – cercetare fosă septică Rucăr, 26.08.2023 – accident rutier cu cisternă etanol Zamfirești) – 10 intervenții pentru colectare mercur, 18 intervenții la scăpări gaze și 16 alte intervenții cu implicații din domeniul C.B.R.N.;
9 RECUNOAȘTERI, au fost efectuate recunoașteri la operatorii economici de pe teritoriul județului împreună cu personalul subunităților de intervenție;
12 EXERCIȚII, echipajul CBRN a fost implicat în mai multe exerciții cu tematică C.B.R.N. desfășurate de structurile de intervenție ale inspectoratului.
VI. AFACERI EUROPENE, ASISTENŢĂ ȘI RELAŢII INTERNAŢIONALE
În anul 2023, 41 de pompieri din cadrul ISU Argeș au participat la 12 misiuni internaționale. Astfel, în perioada 14.02-19.09.2023, cinci ofițeri și 36 de subofițeri au fost angrenați în diferite misiuni, după cum urmează:
- o misiune în Turcia, în contextul cutremurului care a lovit această țară, au fost însoțite aeronavelor MAPN, care au transportat materiale și bunuri de primă necesitate, donate Turciei de către Republica Arabă Siriană;
- trei misiuni în Franța, certificare CBRN și stingere incendii;
- o misiune Bodo-Norvegia, cu participarea unui ofițer ca membru în cadrul echipei constituite la nivelul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență;
- șase deplasări în Grecia, pentru stingere incendii;
- o misiune în Linz-Austria, exercițiu FORMATEX 23.
VII.PREGĂTIREA ÎN DOMENIUL SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ
Activitatea de educație fizică și sport
În anul 2023, echipa reprezentativă a I.S.U. Argeș, în urma analizei timpului la nivel național, lotul reprezentativ, a reușit calificarea la faza națională a concursurilor profesioniste pentru situații de urgență ce a avut loc în județul Gorj, localitatea Târgul Jiu. Antrenamentele și coordonarea activităților pentru această competiție s-au realizat de către domnul plt. adj. Petre Mircea, din cadrul Detașamentului de Pompieri Pitești.
În anul 2023, lotul reprezentativ a obținut locul 1 la toate cele 4 probe și locul 1 în clasamentul general la concursurile Serviciilor Profesioniste pentru Situații de Urgență, etapa pe unitate, care s-a desfășurat în perioada 08-09.06.2023 la Câmpulung.
În anul 2023, s-au obținut următoarele rezultate notabile:
- cpt. Sorică Constantin-Dragoș, a obținut locul 1 la Finala M.A.I. a campionatului de Judo ce s-a desfășurat în Râmnicu Vâlcea, în perioada 14.03 – 17.03.2023;
- plt. adj. Oprescu Vlad-Cristian a obținut locul 1 la Finala M.A.I. a campionatului de Judo ce s-a desfășurat în Râmnicu Vâlcea, în perioada 14.03 – 17.03.2023;
- lt.col. Prunescu Nicuşor a obținut locul 1 la Etapa finală a competiţiei de tenis ”CUPA A.S.P.R.”, ediția 2023 ce s-a desfășurat în Târgu Mureș, în perioada 17.07 – 21.07.2023;
– echipa reprezentativă a I.S.U. Argeș,formată din 10 sportivi, a obținut locul 2 la Competiţia de minifotbal Old Boys ”Cupa A.S.P.R.” etapă națională, ediţia 2023, ce s-a desfășurat la Deva, în perioada 03.10- 06.10.2023.
Pregătirea și formarea autorităților / populației
Populaţia este instruită prin participarea la exerciţiile de alarmare publică, organizate de autorităţile administraţiei publice locale, prin exerciţiile de specialitate organizate de serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă, acţiuni de informare preventivă, prin intermediul mass-media şi prin acţiunile derulate de organizaţiile neguvernamentale, pe baza protocoalelor încheiate cu inspectoratele pentru situaţii de urgenţă.
Din numărul total de voluntari:
471 voluntari au parcurs cursul Introductiv;
398 voluntari au parcurs cursul Prim-ajutor de bază;
35 voluntari au parcurs cursul de acordare a primului ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare, modulul I;
5 voluntari au parcurs cursul de acordare a primului ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare,modulul II;
82 de voluntari au parcurs Cursul de formare profesională al voluntarilor în domeniul stingerii incendiilor – Modulul XIV.
În baza prevederilor Protocolului privind pregătirea în domeniul protecţiei civile a copiilor, elevilor şi studenţilor din învăţământul preuniversitar şi superior încheiat între M.A.I. şi M.E.N. cu nr. 62170 / 9647 din 16.07.2013, la nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Argeş, în anul 2023, au fost încheiate un număr de 32 acorduri de parteneriat. Prin programul „Școala altfel” au beneficiat de activități de pregătire a populației în domeniul situațiilor de urgență prin „Lecții deschise” și „Porți deschise” și un număr de peste 1000 de participanți.
Relaţia cu Consiliul Județean Argeș
Activitatea logistică la nivelul unităţii a beneficiat și de sprijinul Consiliului Județean Argeș care s-a implicat prin alocarea de fonduri în baza unui buget aprobat care a adus un punct de sprijin în îndeplinirea obiectivelor.
Consiliul Judeţean Argeș a alocat în anul 2023, pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, un buget de 1.520 mii lei, cu 14% mai mult decât în anul 2022.
Cele mai importante investiții în anul 2023 au fost achiziționarea container cisternă pentru transport apă de 5000 l, 8 pături ignifuge auto, 8 dispozitive punere în siguranță auto și a unei lănci de stingere a acumulatorilor vehiculelor electric. Echipamentele au fost distribuite structurilor de intervenție în vederea desfășurării misiunilor din competență.
VIII. SUPORT
VIII. 1 RESURSE UMANE
În cursul anului 2023 au fost organizate 20 concursuri de ocupare a posturilor vacante:
17 concursuri pentru ocuparea funcțiilor vacante de conducere;
3 concursuri de trecere în corpul ofițerilor a subofițerilor și maiștrilor militari.
Recrutarea candidaţilor pentru instituţiile militare
Pentru anul 2023 au fost recrutaţi 71 candidaţi, din care au fost admiși 21 candidați, astfel:
- pentru Academia de Poliție – Facultatea de Pompieri – au fost recrutaţi 7 candidaţi, din care 3 admiși;
- pentru Școala de Subofiţeri de Pompieri și Protecție Civilă ,,Pavel Zăgănescu” Boldești au fost recrutaţi 64 candidaţi, din care au fost admiși până prezent 21.
VIII. 2 LOGISTICĂ
Pe parcursul anului 2023, în cadrul Serviciului Logistic s-au planificat, organizat și executat activităţi ce au urmărit îndeplinirea sarcinilor specifice.
I.S.U. Argeș a fost dotat în anul 2023 de către I.G.S.U., prin programul Viziune 2020, cu:
4 autospeciale de stingere cu apă și spumă 10.000 litri distribuite la Detașamentul de Pompieri Câmpulung, Detașamentul de Pompieri Bradu, Detașamentul de Pompieri Mioveni Detașamentul de Pompieri Pitești;
7 autospeciale de stingere cu apă și spumă 4000 litri distribuite 1 la Detașamentul de Pompieri Curtea de Argeș, 1 la Detașamentul de Pompieri Pitești, 3 la Secția Costești, 1 la Detașamentul de Pompieri Bradu, 1 la Detașamentul de Pompieri Mioveni;
Punct de comandă mobil distribuit la Detașamentul de Pompieri Pitești;
Post Medical Avansat distribuit la Detașamentul de Pompieri Pitești;
1 autospecială pentru lucrul cu apa la înălțime și hidroperforare distribuit la Detașamentul de Pompieri Pitești;
Ventilator mic distribuit la Detașamentul de Pompieri Bradu;
Container suport logistic distribuit la Detașamentul de Pompieri Bradu;
Ambulanță pentru transport persoane cu risc biologic distribuită la Detașamentul de Pompieri Pitești.
Activitatea Sectorului Administrativ
Pentru Proiectul privind ,,Îmbunătățirea managementului riscurilor la dezastre în România” derulat prin împrumut al Statului român de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare și aprobat prin Legea 307/2018 pentru ratificarea Acordului de împrumut (Proiect privind îmbunătățirea managementului riscului de dezastre) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, s-a realizat:
- în luna mai 2023, a fost recepționată construcția realizată pe structură metalică cu panouri tip sandwich și finanțată din fonduri ale Primăriei Mioveni în care își desfășoară activitatea Detașamentul de Pompieri Mioveni;
– obiectivul de investiții ,,Sprijinirea investițiilor în noi capacități de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,, Cpt. Puică Nicolae” al județului Argeș”, prin programul Fondul de Modernizare (FM) – Sprijinirea investițiilor în noi capacitate de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsum aferent apelului de proiecte pentru solicitanții din sectorul public, din cadrul – Programul cheie nr. 1 – Surse regenerabile de energie și stocarea energiei din Fondul de Modernizare a fost demarat în trimestru IV al anului 2023 prin semnarea cererii de finanțare.
– au fost întreprinse documentele necesare în vederea trecerii terenului de 2500 mp din administrarea UAT Domnești în administrarea Statului Român în vederea realizării unui Punct de lucru.
O contribuție importantă pentru dotarea cu tehnică de intervenție a Inspectoratului General pentru Situații de Urgență a adus-o mr. Chircu Valentin – ofițer specialist I Serviciul Logistic – Tehnic, care a făcut parte din comisia de evaluare a ofertelor privind achiziția de mijloace tehnice și echipamente prin proiectul Viziune 2020, și a participat la recepția calitativă și cantitativă, atât în fază de prototip, a autospecialelor de stingere cu apă și spumă de capacitate 4.000 de litri și de 10.000 de litri, cât și la recepțiile finale și distribuțiile către inspectoratele județene pentru situații de urgență.
IX. OBIECTIVE PENTRU ANUL 2024
Reducerea numărului de obiective care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu, prin controlul tuturor clădirilor din zona de competență;
Identificarea spațiilor cu aglomerări de persoane, unde se încalcă cerințele esențiale de securitate la incendiu, referitor la securitatea utilizatorilor și forțelor de intervenție, respectiv asigurarea condițiilor pentru evacuare a acestora;
Diversificarea activității de informare preventivă, prin valorificarea tuturor canalelor de transmitere a mesajului preventiv, în vederea accesării de către un număr cât mai mare de persoane;
Gestionarea eficientă a situațiilor de urgență complexe, produse pe teritoriul județului Argeș;
Conștientizarea factorilor de decizie de la nivelul autorităților publice locale, cu privire la importanța antrenării în cadrul exercițiilor publice de alarmare;
Desfășurarea unor instruiri cu subunitățile de intervenție, în ceea ce privește noile tehnologii apărute și noile riscuri, pe care instituția le gestionează;
Antrenarea, în cadrul exercițiilor unității, a tuturor compartimentelor, din cadrul inspectoratului, în ceea ce privește activarea Grupei Operative / CJCCCI Argeș;
Asigurarea funcționării permanente, în vederea asigurării suportului necesar îndeplinirii misiunilor de gestionare a situațiilor de urgență, din zona de responsabilitate;
Asigurarea unui minim de servicii informatice și de comunicații, în noile locații, unde o sa fie mutate structurile din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Cpt. Puică Nicolae” al județului Argeș, pe perioada construcției noului sediu din strada Traian, nr. 26;
Asigurarea cu tehnică (echipamente informatice, înregistrări audio-video), pentru organizarea și desfășurarea concursurilor, privind ocuparea funcțiilor vacante;
Dezvoltarea sistemului de comunicații radio pe unde scurte;
Recrutarea a minim 60 de voluntari şi organizarea cursului introductiv şi cursului de prim ajutor de bază cu aceştia, începând cu lunile martie și septembrie 2024;
Achiziționarea, în primul trimestru al anului 2024, prin grija Consiliului Județean, a echipamentului de protecție pentru voluntarii care au parcurs modulul de stingere, astfel în cât aceștia să poată participa și la misiuni de intervenție în situații de urgență;
Consolidarea cooperării cu personalul din cadrul DGA în realizarea acţiunilor de prevenire a corupţiei;
Relocarea detașamentelor de Pompieri Bradu și Câmpulung, în vederea realizării obiectivelor de investiții prin programul finanțat cu Banca Mondială, respectiv construirea de clădiri noi care să corespundă necesităților actuale;
Descongestionarea spațiilor de depozitare prin realizarea casării, declasării și scoaterii din funcțiune a mijloacelor fixe și bunurilor de natura obiectelor de inventar precum și a bunurilor care nu mai sunt necesare unității;
Realizarea de achizițiilor conform programului de investiții aprobat, din bugetul alocat de Consiliul Județean Argeș.